3080621308 |
Introducció a la Pedagogia Sistèmica |
2017-2018 |
Assessorament. Llar d'Infants |
|
|
|
15/2/2018 - 19/4/2018 (21 hores) de 17:30h a 20:00h |
|
LLP Virgen del Pilar |
|
Camí Vell del Palau, s/n (Sant Andreu de la Barca)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La Pedagogia sistèmica segons el model de Bert hellinger, entén la comunitat escolar com un tot , un sistema o organització en el que tots els membres , pares, alumnes, mestres, suports, i personal no docent es troben vinculats, establint així ordres i dinàmiques entre ells.
Dintre de l’ escola, sorgeixen nous reptes, necessitats i dificultats d’ aprenentatge, noves
estructures familiars a les quals ha de fer front la institució i la família.
El nou paradigma d’ educació sistèmica aporta solucions ràpides a aquestes situacions de conflicte, el seu coneixement és una eina que ens permet ampliar la mirada i abordar eficaçment les diferents problemàtiques.
|
| |
Objectius |
- Donar a conèixer el nou paradigma d’ educació emocional sistèmica.
- Ampliar la mirada al abordar el fet educatiu i els conflictes que es generen.
- Aprofundir en el coneixement de les ordres de l’ amor i l’ ajuda i dinàmiques en diversos àmbits del centre educatiu així com la seva aplicació pràctica per trobar solucions.
- Oferir eines als mestres per la seva aplicació pràctica i concreta dintre i fora de l’ aula.
|
| |
Continguts |
- Què és la pedagogia sistèmica. Ampliar la mirada.
- Els ordres de l’ amor i l’ ajuda. Vincles.
- Ordre en el sistema escolar
- Vocació del mestre per abordar dificultats al aula.
- Generacions i les seves influencies.
- Els contes i símbols com a mètode de diagnosis per solucionar conflictes
- Eines sistèmiques per la resolució de conflictes:
.Comunicació verbal i no verbal. El llenguatge del silenci.
.Moviments sistèmics.
.Casos pràctics.
- Treball final.
|
| |
Formador/a |
Núria Ortega Martínez
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura
implementació a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
15/02/2018 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
dijous |
19/04/2018 |
- |
- |
|
| |